PERANCANGAN VIDEO IKLAN PROMOSI DI PERUSAHAAN KAOS MENGGUNAKAN METODE MULTIMEDIA DEVELOPMENT LIFE CYCLE
DESIGN OF PROMOTIONAL VIDEO ADVERTISING IN T-shirt COMPANIES USING MULTIMEDIA DEVELOPMENT LIFE CYCLE METHOD
DOI:
https://doi.org/10.55642/eatij.v2i03.157Keywords:
video, advertisement, promotion, catalog, multimediaAbstract
The design of this promotional video advertisement was made to introduce the company's products to potential buyers, find information about clothing products and typical Batam souvenirs, and can be a means of company promotion. The design is targeted to increase the buying interest of potential consumers. The design of a promotional video ad is based on a case study at Graha T-Obenk Premium Kaos Batam which is a 3 (three) month process. The object of the activities carried out is in the form of direct observations in the field to see the circumstances and situations that occur, how the marketing process has been done to consumers so far. From the conditions that occur in the field, we can see the lack of interest from potential consumers to offers in the form of catalogs in the form of brochures and books. The conclusions and suggestions in this promotional video advertisement are to increase the attractiveness of potential consumers in finding information about Batam souvenir products and also to increase company promotions.
Downloads
References
Ariyati, S., & Misriati, T. (2016). Perancangan animasi interaktif pembelajaran asmaul husna. Jurnal Teknik Komputer, 2(1), 116-121.
Bentelu, A. S., Sentinuwo, S., & Lantang, O. (2016). Animasi 3 Dimensi Pencegahan Cyber Crime (Studi Kasus: Kota Manado). Jurnal Teknik Informatika, 8(1).
Elistri, M., Wahyudi, J., & Supardi, R. (2014). Penerapan Metode Saw Dalam Sistem Pendukung Keputusan Pemilihan Jurusan Pada Sekolah Menengah Atas Negeri 8 Seluma. Jurnal Media Infotama, 10(2).
Fadhli, M. (2016). Pengembangan media pembelajaran berbasis video kelas iv sekolah dasar. Jurnal Dimensi Pendidikan dan Pembelajaran, 3(1), 24-33.
Lestari, K. D., Agustini, K., & Sugihartini, N. (2019). Pengembangan Modul Ajar Storyboard Berbasis Projeck Based Learning untuk Siswa Kelas XI Multimedia di SMK TI Bali Global Singaraja. KARMAPATI (Kumpulan Artikel Mahasiswa Pendidikan Teknik Informatika), 8(2), 309-318.
Musarofah, M., & Taufiq, R. (2018). PERANCANGAN SISTEM PENDUKUNG KEPUTUSAN PENGANGKATAN TENAGA HONORER MENJADI CALON PEGAWAI NEGERI SIPIL DENGAN METODE ANALYTICAL HIERARCHY PROCESS (STUDY KASUS: BADAN KEPEGAWAIAN DAN PENGEMBANGAN SUMBER DAYA MANUSIA KOTA TANGERANG).
Nurdiana, D., & Suryadi, A. (2017). PERANCANGAN GAME BUDAYAKU INDONESIAKU MENGGUNAKAN METODE MDLC. JURNAL PETIK, 3(2), 39-44.
Rosalina, M., Qomariah, N., & Sari, M. I. (2019). Dampak Promosi, Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Konsumen Oppo Smartphone. Jurnal Penelitian IPTEKS, 4(2), 161-174.
Setiawan, A. I. (2018). Media Pembelajaran Interaktif Pengenalan Kerangka Manusia Menggunakan Augmented Reality (AR). INSIGHT, 1(4), 260-268.
Setyono, A. (2016). Analisis Kesulitan Siswa Memecahkan Masalah Fisika Berbentuk Grafik dengan tes Diagnostik (Doctoral dissertation, UNIVERSITAS NEGERI SEMARANG).
Tasruddin, R. (2015). STRATEGI PROMOSI PERIKLANAN YANG EFEKTIF. Jurnal Al-Khitabah, 2(1).
Tasruddin, R. (2018). Tren Periklanan Di Media Sosial. Jurnal Komodifikasi, 5(1).
Pradana, A. G. (2019, October). Rancang Bangun Game Edukasi “AMUDRA” Alat Musik Daerah Berbasis Android. In Prosiding Seminar Nasional Teknologi Informasi dan Komunikasi (SENATIK) (Vol. 2, No. 1, pp. 49-53).
Prasetyo, T. F., & Bastian, A. (2017). Visualisasi Edukatif Penyiaran Televisi Satelit Dan Televisi Antena Menggunakan Metode Multimedia Development Life Cycle (MDLC).
Wahyudin, W., Wahyudi, S., & Robbi, M.I.A. (2015). Visualisasi masjid agung rangkasbitung berbasis 3d dengan menggunakan google sketchup & after effect. PROSISKO: Jurnal Pengembangan Riset dan Observasi Sistem Komputer, 2(2).
Veza, O., Basar, A. R., & Nugroho, M. S. (2018). ANALISA DAN PERANCANGAN ISTEM INFORMASI DISPOSISI SURAT PADA BIDANG LALU LINTAS DINAS PERHUBUNGAN KOTA BATAM. JR: JURNAL RESPONSIVE Teknik Informatika, 2(1).
Veza, O. (2017). Decision Support System (Dss) Dalam Prosedur Pengolahan Data Prakualifikasi Tender Pada Dinas Prasarana Jalan, Tata Ruang Dan Permukiman Propinsi Kepulauan Riau. Jurnal Teknik Ibnu Sina JT-IBSI, 2(1).
Veza, O. (2019). Perancangan E-commerce Untuk Memperluas Produk Komunikasi di PT. Golden Communication Berbasis Web Mobile. Jurnal Teknik Ibnu Sina JT-IBSI, 4(1).
Setyabudhi, A. L. (2017). Perumusan Strategi Bagi Perguruan Tinggi Swasta (PTS) Untuk Meraih Keunggulan Bersaing Studi Kasus Di Batam. Jurnal Teknik Ibnu Sina (JT-IBSI), 2(2).
Setyabudhi, A. L., & Sipahutar, I. (2019, May). Application Of Six Sigma Methodology To Improve the Product Quality Of Moldings Plastic (Case Study: PT Mega Technology Batam). In IOP Conference Series: Materials Science and Engineering (Vol. 505, No. 1, p. 012067). IOP Publishing.
Bora, M., Jama, J., Setyabudhi, A. L., & Susanti, A. (2019). Feasibility Analysis for Local Industry of Gonggong Crackers in Batam. International Journal of Scientific & Technology Research, 8(6), 134-136.